111111

۹ نکته درباره لینک ها

هر روزه  تعداد بی شماری مقاله درباره لینک ها نوشته میشود. بسیاری ازآنها شامل نکات بسیار خوبی هستند که  به شما  کمک  میکنند تا کار خود را به خوبی  انجام دهید و برخی های دیگر  نیز توصیه های نه  چندان  مفیدی را ارئه  کرده اند .به  هر حال مهم ترین نکته ای که در این بین وجود دارد این است  که  اغلب آنها  وانمود میکنند که توصیه  های تضمینی  را ارائه  میدهند.

اکنون در  قسمت زیر  به  تعدادی از این  نکات اشاره میکنیم :

۱: همه  لینک  ها  تا حدی  دارای درجاتی از ریسک  هستند:

چه  تعداد از انواع لینک  ها  قبلا  قابل  قبول  بوده اند و در نهایت در  میان  دستورالعمل های گوگل قرار گرفته اند ؟

 از نظر تئوریکی فرض بر این است که  لینک های فالو  نشده باید  فاقد  هر گونه ریسک  باشند . این امر, بسیار عجیب  به نظر میرسد  و ما نیز نمیدانیم وقتی که گوگل به شیوه  ای متفاوت  با این  دسته  از لینک  ها  برخورد کند چه اتفاقی می افتد ؟

۲: شما همیشه نمیتوانید  بگویید که  آیا آن  لینک  ,یک مطلب مهم است یا خیر

 موتور جست و جو نیز نمیتواند این کار را  بکند .مطمئنا همه ما شاهد لینک  هایی بوده ایم  که در ابتدا  تصور میکردیم  به یک  مقاله  یا موضوع  مهم  مربوط میشوند و پس از مدتی  متوجه شدیم که  این طور نیست .البته  تعدادی سرنخ در این مورد وجود دارد که  مشخص میکند که یک لینک ,پولی بوده است البته  امکان تشخیص این امر در مورد بسیاری از این لینک  ها  وجود ندارد  و نه  گوگل و نه بینگ  نیز نمیتواند با  قطعیت ,مطلبی را در این  باره  بیان  کند.

22222222

۳: لینک  سازها  تنها کسانی نیستندکه پول خود را  وارد  این  معادلات میکنند :

تعداد زیادی از وب مسترها  قبلا نیز  به  من  گفته اند  که از محتوایی که  من در اختیار آنها قرار داده ام خوششان  آمده است و برند و سایر  ویژگی های آن  را نیز دوست داشته  اند  اما هدف اصلی بسیاری از آنها  در این  بین  پول بوده است .

۴: هر سایتی  ممکن است تحت  تاثیر مساله لینک  ها  قرار گیرد .حتی  برندهای بزرگ نیز در مورد لینک  ها  با مشکلات  متعددی  مواجه بوده اند و تعداد زیادی از سایت ها نیز تحت  تاثیر این مساله قرار گرفته  اند .زمانی تصور میشد که  گوگل  هیچ  گاه  به یک  برند بزرگ  تبدیل نمیشود اما پس از وقوع یک  سری از رویدادها  مطمئن شدند که این طور نیست. اگر هیچ  لینکی نداشته  باشید  عملکرد بهتری را نیز از خودتان نشان نمیدهید ولی اگر لینک  داشته  باشید  باز هم  با مشکل مواجه میشوید , حال  تفاوتی نمیکند که این لینک  ها تا چه  اندازه  مناسب  باشند .

3333333

۵: در برخی از موارد  ,بعضی ها  برای مدتی طولانی ,عملکرد مطلوبی  را با چند لینک  و  یا  با لینک های بد به جای میگذارند.

وقتی که  بعضی ها پس از آنکه  با مشکل  مواجه  شدند شروع  به  پاک کردن  لینک  ها میکنند متوجه میشوند که همواره  بیشتر و بیشتر با  مشکلات  متعدد مواجه میشوند .من تعداد زیادی از سایت ها را مشاهده کرده ام که  از یک پروفایل  عالی  برای لینک  برخوردار نبوده اند اما طی سال های طولانی از رتبه  بسیار خوبی  برخوردار بوده اند . من تصور میکنم که برخی  مواقع این لینک های بد به  شما  کمک میکنند و وقتی که  حذف شدند بدون آنکه یک جایگزین  برای آنها وجود داشته  باشد  این روند ادامه  پیدا نمیکند.

۶: برخی  مواقع ,پروفایل لینک, بسیار مطلوب است و  شما نیز هنوز از رتبه  بالاتری برخودارید  :

برخی مواقع وبسایت شما از یک  رتبه  مناسب برخوردار است ولی ناگهان یک  رقیب دید برای  شما پیدا میشود و در بالای سر شما  قرار میگیرد  و شما  را  چندین  پله  به عقب میراند. پروفابل  لینک  شما  کاملا طبیعی است  و  شما از برخی از لینک  های edu و gov نیز  استفاده  کرده اید شما لینک  هایی از نام  های برتر در صنعت مربوط  به خود دارید و پروفایل  شما نیز  اسپم زیادی  ندارد.متاسفانه  این امر همیشه  کافی نیست  .

۷: ممکن است  به  صورت  کاملا ناعادلانه  و  به شیوه دستی یا آلگوریتمی مشمول پنالتی شوید .

باز هم  باید  به سراغ  اولین  نکته ای بروید که  من  در ابتدا  در مورد  آن  صحبت کردم  یعنی تعیین  این مساله  که آیا یک  لینک  ,دستورالعمل ها  را نقض میکند یا خیر.

اگر مردم ,دفعات متعدد به سایت شما لینک  دهند به گونه ای که  این لینک  ها قسمت  عظیمی  از پروفایل  شما را تشکیل  دهند و  شما معتقدید که   این  امر ممکن است به  دلیل  سوء استفاده  بعضی  ها  شما را  به دردسر بیندازد  باید تعجب نکنید که  هر چند شما در این مورد مقصر نیستید اما  این  شما هستید که  در نهایت تنبیه  میشوید  .

۸: ممکن است از قوانین  پیروی کنید  اما  به موفقیت  دست  پیدا  نکنید

 من به برخی از دستورالعمل ها  مانند  Google’s Webmaster Guidelines و  Bing’s Webmaster Guidelines مراجعه میکنم اما    برخی از نکات مهم  دیگر نیز در این  بین  وجود دارد مانند قوانین  FTC.

برخی مواقع  ممکن است  همه دستورالعمل های خود را از کتاب ها بگیرید  و هنوز هم موفق باشید  .ممکن است همه  چیز از نظر  سئو تمام  و کمال  باشد  و کاربری شما نیز  بالا  باشد  و یک محتوا  و محصول  بسیار مناسب را ارئه  دهید اما  همه این ها  تضمین نمیکنند که در نتایج  جست و جوی گوگل در راس قرار گیرید  .

۹: میتوانید  قوانین  را نقض کنید و هیچ  گاه  گیر نیفتید

این امر ممکن است سبب عصبانیت آن دسته از افرادی شود که از قوانین پیروی میکنند و حتی ممکن است  بسیاری از  رقبای  شما  از دستورالعمل ها پیروی نکنند ولی  با  این  وجود  از رتبه  مناسبی  برخوردار باشند بنابراین  باید  به  شما  بگوییم  که  هیچ  چیز در این  بین  قطعی  نیست.

منبع : searchengineland.com

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *