چگونه شبکه های اجتماعی ,پول ساز میشوند؟

چگونه شبکه های اجتماعی ,پول ساز میشوند؟

شبکه سازی اجتماعی به عنوان یک فعالیت روزمره برای بسیاری از ما تلقی میشود.همه شما میدانید که سایت هایی مانند فیسبوک و توئیتر,میلیون ها کاربر دارند و بسیار محبوب هستند.اما نکته ای که نباید فراموش کنید این است که این سایت ها همگی نوعی دادو ستد هستند.به عبارت دیگر ,کارمند و هزینه های مختلف دارند.اکنون این سوال را مطرح میکنیم که شبکه های اجتماعی چگونه پول ساز میشوند؟

download-2

چگونه شبکه های اجتماعی ,پول ساز میشوند؟

روش های کسب درآمد برای شبکه های اجتماعی عبارتند از :

سرمایه گذاری:

قبل از همه چیز ,شبکه های اجتماعی کار خود را با سرمایه گذاری آغاز میکنند و سرمایه گذاران نیز در صورتی که تصور کنند این شرکت در آینده برای آنها سود به همراه دارد ریسک میکنند. بنابراین با امید به دریافت نتیجه در آینده نزدیک ,سرمایه گذاری میکنند.

فیسبوک,مثالی بسیار خوب در این باره است.ما قبلا نیز میدانستیم که فیسبوک از چه جهت گیری برخوردار است و چگونه کار میکند. اما نحوه کسب درآمد آن چگونه است ؟

این روند ابتدا با سرمایه گذاری آغاز میشود.روند ذکر شده در مورد توئیتر هم صدق میکند.توئیتر و فیسبوک, هر دو دارای سرمایه گذاری چندمیلیون دلاری هستند.

تبلیغات و تجارت الکترونیک :

تبلیغات به عنوان روش شماره یک برای پول سازی شبکه های اجتماعی تلقی میشود.به علاوه,این شبکه ها دارای میلیون ها کاربر هستند. در واقع تبلیغات در سایت ها به عنوان رایج ترین روش برای کسب درآمد توسط این شرکت ها تلقی میشود.تبلیغات در وب, هنوز هم بازاری است که در حال رشد است. به دلیل تعداد میلیونی کاربران شبکه های اجتماعی ,شرکت های تبلیغاتی نیز تمایل دارند تا مبلغ بیشتری راصرف تبلیغات در این شبکه ها کنند.توئیتر نیز اخیرا کنفرانسی به نام Chirp را توسعه داده است . آنها در این کنفرانس در مورد روش های پول سازی این وبسایت صحبت کردند.

تصور آنها این است که از آنجا که کاربران قبلا از این سایت برای گرفتن سفارش محصولات استفاده کرده اند و شرکت ها نیز از آن برای ارتقاء تولیدات خود استفاده کرده اند ممکن است مشتریان مایل باشند تا محصولات را به صورت مستقیم از طریق تجارت الکترونیک از توئیتر خریداری کنند.

پیشنهاد گزینه های مناسب

در حالیکه برخی از شبکه های اجتماعی ,کاملا رایگان هستند برخی های دیگر نیز ممکن است در تلاش برای پول سازی ,گزینه هایی را به کاربران خود پیشنهاد دهند. برای مثال لینکداین از یک مجموعه ویژه برای جویندگان کار برخوردار است همه گزینه های شبکه سازی شما با لینکداین ,رایگان هستند اما اگر میخواهید از این مجموعه های ویژه برخوار شوید باید برای آنها ثبت نام کنید.

پیشرفت ها و محصولات خلاقانه

به دلیل مشکل بودن پول ساز کردن یک شبکه اجتماعی ,وبسایت ها مجبورند از روش های خلاقانه برای کسب درآمد استفاده  کنند. بهترین مثال دراین مورد,هدایای فیسبوک است و این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا هدایای مجازی را برای دوستانشان ارسال کنند .هزینه هر کدام از این هدایا ۱۰۰ دلار است و میتوانید یک پیام فردی را نیز به آن اضافه کنید .

پول ساز کردن داده ها

داده هایی که شبکه های اجتماعی جمع آوری کرده اند از ارزش بالایی برخوردارند. با جمع آوری این داده های مرتبط , میتوان آنها را در اختیار اشخاص ثالثی قرار داد که حاضرند مبلغی را  برای آن پرداخت کنند. البته توجه به این نکته نیز اهمیت دارد که فروختن این داده ها با نقض حریم خصوصی دیگران ارتباط نداشته باشد.اما آن یک  موضوع  کاملا متفاوت است.بنابراین ارزش داده هایی که شامل خواسته ها ,نیازها و علایق ما هستند را نمیتوان اندازه گیری کرد.

منبع : makeuseof.com

مقالات مرتبط :بازاریابی شبکه ای چیست

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *