123455556666

نحوه تنظیم شاخص های عملکرد سئو برای وبسایت های کوچک

نحوه تنظیم شاخص های عملکرد سئو برای وبسایت های کوچک

برای کسانی که بیرون از حوزه بازاریابی قرار دارند ,گوگل آنالتیک به یک عامل بسیار مهم تبدیل شده است .این امر به ویژه در مورد شرکت های تولیدی کوچک صدق میکند. بسیاری از تولید کنندگان کوچک ,بدون زمان و منابع کافی ,و استفاده ازداده های کافی ,در سطر  بالای ترافیک قرار دارند و این امر نشان دهنده آن است که وبسایت آنها در حال کار کردن است.

اغلب تولیدکنندگان کوچک,نمیدانند که میخواهند چه چیزی را تجزیه و تحلیل کنند به ویژه اگر در قسمت های فروش خدمات آنلاین دخیل نباشند.

با کمک وبسایت تجارت الکترونیک ,به راحتی میتوان متوجه شد که آیا برنامه بازریابی, کار میکند یا خیر. به این منظورکافی است تا به فروش روزانه یا هفتگی نگاه کنید.شرکت ما برای حل این مساله از سال گذشته تلاش کرده است تا شاخص های کلیدی عملکرد(KPI) را توسعه دهد .در حالیکه سئو به عنوان کانون اولیه استراتژی بازاریابی آنلاین محسوب میشود ما نیز بر روی تاکتیک های دیگر کار کرده ایم.

مرحله ۱ :مشخص کنید که میخواهید چه چیزی را ارزیابی کنید:

هر چند برنامه سئو میتواند شما را در دستیابی به اهداف مختلف یاری برساند اما دراینجا نیز مواردی وجود دارد که یک تولیدکننده کوچک میتواند به عنوان قسمتی از برنامه بازاریابی سئو ,اندازه گیری و ارزیابی کند.

در خواست (RFQ)کنید:

این یکی ازساده ترین KPIهای موجود برای ارزشیابی است زیرا دراین حالت میتوانید داده ها را ازCMSهایی مانند WordPress دریافت کرده و آنها را تجریه و تحلیل کنید. از طرف دیگر میتوانید با استفاده از KPI در گوگل آنالتیک, داده های بیشتری را دریافت کنید .

به این منظور, صفحه thank-you را درست کنید که با کلیک  کردن مردم بر روی دکمه  “submit  ظاهر میشود.شما میتوانید از این صفحه به عنوان Analytics Goal(شکل ۱) استفاده کنید.

last-click-data-800x246

این تنظیمات باعث میشود تا اطلاعات بیشتری از آنالتیک در  اختیار شما قرار گیرد

تماس ها و ویدویها را جست و جو کنید:

فرم های RFQ ,بازخورد مناسبی دارند اما اکثر سوالات از طریق ایمیل یا تلفن مطرح میشود.به همین دلیل است که مالکان شرکت های کوچک باید  به مشتریان آموزش دهند تا  همه جست و  جوها و سوالات را ثبت کنند.

فروش را از طریق کانال ببندید : برای اینکه متوجه شوید که آیا سئو,نوع مناسبی از جست و جو را تحریک میکند یا خیر , منبع جست و جو  را پیدا کنید. البته در صورتی که ایمیل ها و سوالات به صورت مستقیم به شما ارسال شوند نمیتوانید پاسخ به آن را پیدا کنید.

goal-completions-800x235

ترافیک داده ها :ترافیک نیز نقش مهمی را دراین مورد ایفا میکند که آیا برنامه سئو به خوبی کار میکند یا خیر. همچنین کاربران نیز میتوانند داد ه ها را به خوبی درک کنند.برخی از مواردی که میتوانیم پیگیری و ارزیابی کنیم عباتند از :

داده های فیلتر شده ,صفحه های ورود,مکالمه از طریق کانال ها و مراجع.

مرحله ۲:تنظیم اهداف و خط  مبنا: خط مبنا به عنوان نقطه ای برای آغاز فرایند اندازه گیری محسوب میشود.اهداف ,همان مواردی هستند که شما میخواهید اندازه گیری و ارزیابی کنید.

 برای تنظیم این خط مبنا میتوانید ازداده های سه  یا شش یا دوازده  ماه  قبل استفاه کنید.

۳٫مشخص کنید که چه زمان و چگونه  قصد دارید فرایند ارزیابی را  انجام دهید  :

Tracking the ROI ,  قسمتی از برنامه سئو است که کنسول گوگل سرچ و گوگل آنالتیک را دربرمیگیرد .درمورد تولیدکننده هاو تجارت های کوچک ,نگاه  کردن  به آنالتیک  به معنای جست و جوی بازار سهام است .در عوض ,یک دوره زمانی خاص مانند  هر یک  ماه  یه سه  ماه یک  بار را در نظر بگیرید.

۴٫استراتژی بازاریابی  را ایجاد کنید :

برای آنکه  بتوانید برنامه سئو  را به درستی مورد ارزیابی قرار دهید یک برنامه  بازاریابی استراتژیک  را توسعه دهید که با اهداف تجاری شرکت ارتباط داشته  باشد : این استراتژی نوشته شده  باید شامل موارد زیر شود :

مخاطبان  هدف

بررسی صنعت

تحلیل رقابتی

چهارچوب فرایند فروش ,چرخه  فروش و چالش های فروش

تاکتیک های در حال  اجرا در بازاریابی  و  تاکتیک هایی که قصد دارید اضافه کنید

KPI ها  و نحوه ارزیابی آنها

نکته  ۵:  کار کردن بر روی یک  موضوع در هر زمان

زمانی که بر ارتقاء فرآیند یا تولید ,متمرکز هستید بر ارتقاءKPI نیز متمرکز باشید.

منبع : searchengineland.com

مقالات مرتبط : مبانی سئو

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *