مزیت بازاریابی شبکه های اجتماعی

مزیت بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی و ایجاد برند در شبکه های اجتماعی می‌تواند باعث افزایش فروش محصولات، تاثیر بسزایی بگذارد اما هنوز آگاهی زیادی درباره روش های انجام آن و چگونگی تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی روی کسب و کار وجود ندارد ۱- افزایش شناسایی برند در بازاریابی شبکه اجتماعی :

شبکه اجتماعی یک کانال جدید برای معرفی محتواها و برند فراهم کرده است. این قضیه بسیار مهم است زیرا فعالیت در شبکه های اجتماعی باعث می‌شود وب سایت و برند مورد نظر راحتتر و آسانتر در دسترس مشتری های جدید قرار گیرد. باعث نگهداری مشتری های موجود خواهد شد.

۲- افزایش وظیفه شناسی نسبت به برند مورد نظر

براساس تحقیقات دانشگاه تگزاس مشتریان نسبت به شرکت هایی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کنند و محتوا و رسانه های خود را در این شبکه ها به اشتراک می گذارند احساس وظیفه شناسی بیشتری نسبت به شرکت های دیگر دارن .

منظور از احساس وطیفه شناسی در اینجا این است که برای مشتریان خود، محتواهای با ارزش تولید کنند و آنها را با اطلاعات جدید آگاه سازند. در نتیجه این امر باعث می‌شود آنها نسبت به آن برند وظیفه شناس باشند و در صورتی که بخواهند خرید انجام دهند به آن باز خواهند گشت. براساس تحقیق دیگر در آمریکا حدود ۵۳ درصد از آمریکایی هایی که برند را در شبکه های اجتماعی دنبال می‌کنند نسبت به آن برند وظیفه شناسی بیشتری می‌کنند.

۳- فرصت های بیشتر برای تبدیل شدن

منظور از تبدیل شدن در اینجا بدین معنی است که فرد یا افرادی با دیدن محتواهای برند تبدیل به مشتری شوند. شرکت ها با فعالیت مستمر خود در شبکه های اجتماعی قادر خاهند بود فرصت های بیشماری برای خود ایجاد کنند و با ارسال هر محتوا (متن ،عکس و یا فیلم) فرصت دیده شدن پیدا می‌کنند. علاوه بر این مشتریانی که از شرکت خریدی داشته اند و در شبکه های اجتماعی فعال هستند، ممکن است درباره شرکت عنوانی ارسالی داشته باشند و از مزایای وب سایت شرکت متنی ارسال کنند و این امر باعث می‌شود افراد بیشتری محتواهای شرکت را ببینند.

social-marketing_0

مزیت بازاریابی شبکه های اجتماعی

۴- نرخ بالاتر تبدیل

منطور از نرخ تبدیل در اینجا به تعداد مشتریان به وجود آمده در مقابل بازدید کنندگان است. براساس تحقیقات صورت گرفته کسب و کارهایی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کنند و محتواهای خود را در آنجا به اشتراک می گذارند دارای نرخ تبدیل بالاتری هستند.

هنوز دلیل اصلی این قضیه به صورت دقیق مشخص نیست و احتمال آن این است که با انجام فعالیت در شبکه های اجتماعی، کسب و کار مردمی ساز یا صورت می گیرد و یا این امر باعث می‌شود بازدید کنندگان محتواهای شرکت در شبکه های اجتماعی با نرخ بالاتری تبدیل به مشتریان شوند.

۵- افزایش اعتبار برند

فعالیت در شبکه های اجتماعی و تعامل با مشتریانی که در حال حاضر محصولی دریافت کرده اند باعث افزایش اعتماد بیشتری شود. این قضیه برای افراد بالقوه ایی که در حال بازدید محتواهای مذکور هستند بسیار مهم است همچنین زمانی که یک سرویسی از محصول مطلوب مشتریان باشند، مشتریان به شبکه های اجتماعی باز خواهند گشت و محصول و سرویس مورد نظر را به بقیه پیشنهاد می‌کنند یا با رغبت بیشتری محتواهای شما را اشتراک گذاری می‌کنند. این کار باعث می‌شود روز به روز افراد بیشتری به دنبال کنندگان برند مربوطه اضافه شوند.

مقالات مرتبط:

عوامل موفقیت در تجارت الکترونیک

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *