مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

 مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی 

برای برخی از کارآفرینان ,بازاریابی در شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار بسیار قوی عمل میکند که از اهمیت زیادی برای کسب درآمد و سود برای انواع مشاغلی نیز برخوردار است و  البته این امر در مورد مشاغل مدرن نیز بیش از سایر مشاغل صدق میکند.

در اینجا به تعدادی از مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی اشاره شده است :

مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

۱:افزایش میزان شناخت یک برند

هر فرصتی که برای اصلاح محتوا و افزایش قابلیت مشاهده پیدا میکنید از اهمیت زیادی برخوردار است . در واقع  شبکه های رسانه اجتماعی به عنوان کانال های جدیدی برای ارتقای محتوای برند شما محسوب میشوند. این امر به این دلیل برای شما از اهمیت برخوردار است که دسترسی مشتریان به شما را ساده تر میکند و البته مشتریان کنونی نیز آشنایی بیشتری با شما پیدا میکنند. برای مثال یک کاربر توئیتر نیز ممکن است درمورد شرکت و برند شما موضوعاتی را شنیده باشد و  یا اینکه ممکن است پس از دیدن شما در شبکه های اجتماعی  با برند شما آشنا شده و  به سمت آن تمایل نشان دهد.

۲:افزایش میزان وفاداری نسبت به یک برند

طبق گزارشی که توسط دانشگاه تگزاز منتشر شده است برندهایی که در کانال های رسانه اجتماعی حضور دارند از وفاداری مشتریان خود بهره میبرند. در این گزارش ذکر شده است که این دسته از شرکت ها میتوانند از ابزارهای رسانه اجتماعی بهره ببرند. اگر برنامه شبکه اجتماعی ,استراتژیک و منسجم باشد این امر در افزایش میزان وفاداری مشتریان نسبت به آن برند از اهمیت برخوردار است.

۳:فرصت های بیشتر برای تغییر

هر پستی که شما در پلتفرم شبکه اجتماعی خود منتشر میکنید فرصتی را برای مشتریان فراهم میکند تا آنها نیز به این سمت تمایل داشته باشند. وقت این شبکه را دنبال مبکنید میتوانید به صورت همزمان به مشتریان نیز دسترسی داشته باشید  به این ترتیب با همه آنها  تعامل برقرار کنید. هر گونه پست یا تصویر یا فایلی که شما منتشر میکنید این امکان را برای شما فراهم میکند تا دیگران نیز نسبت به این  پست هایی که شما منتشر میکنید واکنش هایی را از خود به نمایش بگذارند و  در نهایت نیز این دسته  از کاربران به شماو به سایت شما میپردازند.

۴:افزایش نرخ تغییر

 بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی منجر به افزایش نرخ تغییرات و تبدیل ها میشود و این امر نیز از طریق روش های متعددی امکان پذیر است . به این ترتیب این دسته از برندها با استفاده از واکنش هایی که در این بین از خود نشان میدهند از یک عنصر انسانی نیز برخوردار میشوند و این امر نیز در افزایش اهمیت یک برند تاثیر بسزایی را بر جای میگذارد.

منبع  :forbes.com

مقالات مرتبط:اهمیت اینستاگرام در بازاریابی

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *