مراحل قیف بازاریابی

مراحل قیف بازاریابی

بحث های زیادی در مورد قیف بازاریابی وجود دارد. در اینجا به برخی از مواردی که برای قیف بازاریابی مورد نیاز هستند اشاره میکنم که چالش هایی را نیز برای بازاریاب ها به همراه داشته اند.

در واقع قیف بازاریابی عبارتست از فرایند تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری که این امر از دیدگاه بازاریابی مطرح میشود. ایده ای که در اینجا وجود دارد این است که بازاریاب ها نیز بر  روی یک شبکه وسیع سرمایه گذاری میکنند تا تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به سمت خود جلب کنند سپس بازیدکنندگان را به سوی مراحل خرید هدایت میکنند و در هر مرجله نیز تعداد آنها کاهش پیدا میکند.

مراحل قیف بازاریابی

مراحل قیف بازاریابی

 من در اینجا به مراحل قیف بازاریابی اشاره میکنم تا  به یک درک کامل در مورد آنها دست پیدا کنید :

 این مراحل  به ترتیب عبارتند از :

آگاهی

 این مرحله درراس قیف بازاریابی قرار دارد.مشتریان بالاقوه نیز از طریق رقابت های بازاریابی و بررسی و  کشف مشتریان وارد این مرحله میشوند در واقع اعتماد و رهبری فکری را میتوان از طریق  رویدادها و تبلیغات و نمایش های تجار و محتوا آغاز کرد.وقتی که این رهبری فکری صورت گرفت اطلاعات لازم نیز جمع آوری میشوند و  از یک سیستم مدیریت فکری نیز استفاده میشود.

علاقه

وقتی که  سرنخ ها تولید شدند وارد مرحله علایق میشویم و  در این مرحله ,اطلاعاتی را درباره شرکت و  محصولات دریافت میکنیم . در اینجا فرصتی فراهم میشود تا  ارتباط برندها با مردم نیز توسعه پیدا کند.

توجه و بررسی

 در این مرحله , هر کدام از این عوامل به عوامل معتبر بازاریابی تبدیل میشوند و به عنوان مشتریان مد نظر قرار گرفته میشوند.بازاریاب ها نیز میتوانند اطلاعات بیشتری را در مورد محصول ارسال کنند و رقابت های ایمیلی را راه اندازی کنند.

هدف

 در این مرحله  باید نشان داده شود که افراد به خرید این محصول برند تمایل دارند. این امر را میتوان طی یک تحقیق  مورد بررسی قرار داد. در اینجا فرصتی برای بازاریاب ها فراهم میشود تا دلایل معتبری را در این مورد بیان کنند که چرا این محصول به عنوان انتخاب مطلوبی برای مشتریان تلقی میشود.

ارزیابی

منبع:trackmaven.com

مقالات مرتبط: قیف بازاریابی چیست؟

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *