qwer

مبانی بهینه سازی موتور جست و جو

مبانی بهینه سازی موتور جست و جو

گوگل  چگونه کار میکند ؟

موتورهای جست و جو مانند گوگل ,لینک ها را دنبال میکنند آنها لینک های یک صفحه را تا رسیدن  به  صفحه دیگر دنبال میکنند.  گوگل از یک  خزنده و  یک  شاخص و  یک الگوریتم تشکیل شده است  .

خزنده هایی که در گوگل قرار دارند  لینک هایی که در وب قرار دارد را دنبال میکنند و در واقع  نسبت گردش آنها در اینترنت  ۲۴/۷ است   و  ورژن HTML  همه  صفحات را در  پایگاه  داده ها  ذخیره سازی میکند که شاخص نامیده  میشود .

  این شاخص در صورتی  بروزرسانی میشود که خزنده گوگل مجددا وارد  سایت شما  شود و  صفحات  جدید و  اصلاح  شده  وب را پیدا کند .

مبانی بهینه سازی موتور جست و جو

ورژن   جدید از این  صفحه ذخیره میشود و بسته  به  ترافیک  سایت ما  و  یا  مقدار تغییراتی  که  بر روی  سایت اعمال  شده  است  خزنده  ها به مقدار کمتر یا  بیشتری در این محیط  ,ظاهر میشوند.

برای آنکه  گوگل از وجود سایت شما مطلع  شود باید ابتدا لینکی از سایت دیگر ارائه  شود و  یا موردی  که از قبل  در شاخص  شما وجود داشته  است  .

 اگر خزنده ها از این  لینک  پیروی کنند  این امر منجر به  اولین بازدید خزنده میشود و   به این ترتیب  سایت شما  برای اولین بار در  شاخص ذخیره میشود  و از آن به بعد نیز وبسایت  شما در صفحه نتایج  جست و جوی گوگل ظاهر میشود .

 الگوریتم  گوگل

پس از شاخص گذاری  سایت  شما  ,گوگل میتواند  آنرا در نتایج  جست و جو نشان  ندهد.  به این تریب گوگل در تلاش است تا  یک جست و جوی ویژه  را باصفحاتی تطابق دهد  که  از این شاخص ها برخوردار شده اند .

 به این منظور گوگل از یک الگوریتم ویژه استفاده کرده است که نشان میدهد کدام  یک از صفحات به چه  ترتیبی ظاهر میشوند.  البته نحوه عملکرد این  الگوریتم ها هنوز  به درستی نشان  داده  نشده  است .

 هیچ  کس نیز هنوز به درستی نمیداند  که کدام یک  از عوامل در تعیین  ترتیب  این نتایج  جست  و جو نقش دارند .

 الگوریتم  گوگل به صورت پیوسته تغییر میکند  عوالی که ترتیب  و اهمیت این عوامل را تعیین میکنند همواره در حال تغییرند.

 هر چند این الگوریتم  ,یک  راز است  اما گوگل  به ما میگوید  که  چه عواملی بیش از بقیه از اهمیت برخوردارند .

صفحه  نتایج جست و جو ی گوگل

 این صفحات  که تحت عنوان  SERP  شناخته  شده  اند حدود۷  تا ۱۰ لینک را در سایت نشان  میدهند که  به هر نحو با جست و جوی شما  تناسب دارند. ما این نتایج  را نتایج جست و جوی ارگانیک مینامیم . به  این ترتیب اگر بر روی صفحه  دوم  کلیک  کنید  نتایج  بیشتری را به شما نشان میدهد . هر چه قدر که در این نتایج  در جایگاه  پایین تری قرار داشته  باشید احتمال اینکه کسی در  هنگام جست و جو شما  را پیدا  کند کمتر  است .

ده لینک نخست  که در بالای صفحه  قرار  دارند تبلیغات هستند   و  مردم نیز مبلغی را به  گوگل  پرداخت میکنند تا وقتی  که مردم  , یک  واژه خاص  را جست و جو میکنند آنها را در قسمت  بالا  قرار دهد .

قیمت  این لینک ها , بسیار بالای است  و این  امر  به رقابت  برای آن  واژه مورد جست و جو نیز بستگی دارد  .

 ارزش لینک های برای موتورهای  جست و جو

درک  نحوه  استفاده  گوگل و  سایر  موتورهای جست و جو از این لینک  ها  از اهمیت بسیار بالایی  برخوردار است .  تعدای از  لینک  هایی  که به این صفحه اشاره میکنند نشان میدهند که این  صفحه  تا  چه اندازه  از اهمیت برخوردار است .بنابراین هر چه قدر که  یک  سایت از لینک  ها ی  بیشتری  برخوردار باشد موتورهای جست و جوی پرقدرت , بیشتر به آن می اندیشند .

هم لینک های  داخلی و هم  لینک  های خارجی  میتوانند در رتبه بندی  صفحه  وب  در گوگل نقش داشته  باشند.  البته  برخی  از لینک  ها نسبت به سایر لینک  ها از اهمیت بیشتری  برخوردارند .

در واقع  اهمیت لینک  منجر به لینک سازی  به شیوه فعالانه میشود. تا مادامی که لینک هایی را جمع آوری میکنید که مفید و منطقی هستند  لینک  سازی میتواند یک  استراتژی مفید برای سئو  باشد .

  اما اگر لینک های غیر مفید  را مورد استفاده  قرار دهید و یا لینک  بخرید گوگل  ممکن است  شما  را در این مورد  پنالتی  کند.

سئو و گوگل

سئو ,همان فرایند بهینه سازی سایت ها است تا در نتایج جست و جوی ارگانیک در قسمت  بالاتری ظاهر شوند  .به این منظور لازم است  تا سئو ,وبسایتی  را طبق الگوریتم گوگل شکل دهد .

 هر چند الگوریتم  گوگل به عنوان یک راز تلقی میشود بیش از یک دهه تجربه در مورد سئو  منجر به شکل گیری ایده های مناسبی در مورد  مهمترین عوامل شده است  .

منبع :yoast.com

مقالات مرتبط : ترفندهای سئو

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *