لینک سازی برای سئو

لینک سازی برای سئو

بهینه سازی موتور جست و جو نیازمند داشتن اطلاعات فراوانی درباره مجموعه ای از عوامل مختلف است که همه آنها در الگوریتم رتبه بندی تاثیر میگذارند و اجرای این استراتژی به شیوه نادرست نه تنها برای شما مفیدنیست بلکه معایب فراوانی را نیز به دنبال دارد.

یکی از عواملی که در اینجا از نقش مهمی برخوردار است لینک سازی است .ساخت تعداد زیادی از لینک های نادرست باعث میشود مشمول پنالتی گوگل شوید.

این واقعیت که لینک سازی نیز میتواند منجر به پنالتی گوگل شود ترسی را در میان مردم ایجاد کرده است و از لینک سازی دوری میکنند.به هر حال از آنجا که لینک ها با رتبه بندی موتورهای جست و جو تناسب بیشتری دارند بنابراین شما باید برای دستیابی به رتبه های بالاتر لینک سازی کنید.

20150827173347-test-google-adwords-campaign-search-engine-internet-1

لینک سازی برای سئو

در اینجا دو گزینه در اختیار دارید: یا بنشینید و منتظر بمانید مردم به محتوای شما لینک بدهند و یا اینکه خودتان لینک سازی کنید.

توضیحی مختصر درباره گوگل :

گوگل سعی میکند تا بهترین محتوای احتمالی را برای کاربران فراهم کند و سایت ها را طبق آنها رتبه بندی کند.در واقع در زمان ارزیابی رتبه بندی ها ,الگوریتم به دو نکته اصلی توجه میکند که عبارتند از :اعتبار و ارتباط

منظور از ارتباط, این است که آن سایت تا چه اندازه برای جست و جوی کاربر ,مفید بوده است.

اعتبار دامین و صفحه :

در واقع یک سایت باید ازدو نظر اعتبار داشته باشد که عبارتند از اعتبار در سطح صفحه و در سطح دامین.اعتبار دامین به عنوان یک مقیاس نسبی محسوب میشود و از ۰ تا ۱۰۰ متغیر است.اعتبار صفحه نیز با رتبه بندی هر صفحه در موتور جست و جو در ارتباط است.

تاثیر لینک ها :

از دید موتورهای جست و جو,لینک ها به این صورت کار میکنند که اعتبار را از یک سایت به سایت دیگر انتقال میدهند.برای مثال اگر شما لینکی بسازیدکه به آخرین پست وبلاگ شما اشاره میکند این لینک اعتبار را هم به آن صفحه و هم به دامین انتقال میدهد.هر چه  قدر که  اعتبار سایتی که لینک در  آن قرار گرفته است بیشتر باشد اعتبار بیشتری به سایت شما انتقال میابد .بنابراین ساخت لینک در سایت های معتبرتر از ارزش بیشتری برخوردار است. البته لازم است تا این لینک ها به صورت طبیعی ساخته شوند .

مشکلات به دست آوردن لینک به جای ساخت لینک :

عدم انسجام :

فرقی نمیکند که محتوای شما تا چه اندازه مناسب است زیرا نمیتوان نحوه و زمان لینک دهی کاربران به محتوای شما را تعیین کرد.ممکن است این محتوا در رسانه های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته شود اما هیچ لینکی به صفحه شما داده نشود. اگر میخواهید نتایج قابل پیش بینی و پایداری را در این باره دریافت کنید نمیتوانید فقط بر یک روش متکی باشید.

مقیاس اعتبار نسبی :

همانطور که قبلا اشاره کردم سایت هایی که از اعتبار بالاتری برخوردارند اعتبار بیشتری را به سایت شما نیز انتقال میدهند اما اگر استراتژی که در اینجا اتخاذ کرده اید این است که منتظر بمانید تا دیگران به سایت شما لینک بدهند ممکن است با سایت هایی غیرمعتبر یا دارای اعتبار اندک مواجه شوید.

سرعت :

از آنجا که شما نمیتوانید هیچ کنترلی بر روی نحوه و محل دستیابی به لینک ها داشته باشید نمیتوانید روندی را برای این مقیاس گذاری طبیعی به دست آورید.

روش مدرن لینک سازی :

یک استراتژی مناسب لینک سازی ,تلفیقی از ساخت و به دست آوردن لینک است بنابراین فقط کافی است در لینک سازی دقت کنید تا مشمول پنالتی گوگل نشوید.

منبع :entrepreneur.com

مقالات مرتبط :لینک سازی و دلایل اهمیت آن

 

 

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *