سه ستون اصلی برای سئو

سه ستون اصلی برای سئو

در واقع موتورهای جستجوی مدرن مانند گوگل از فاکتورها و عوامل متعددی برای ارزیابی سه ستون سئو استفاده میکنند که عبارتنداز :اعتبار ,اعتماد و ارتباط.

 این عوامل را میتوان به صورت خلاصه در دو گروه قرا داد که عبارتند از محتوا و لینک ها

سه ستون اصلی برای سئو

سه ستون اصلی برای سئو

در ابتدا باید موتور جستجو ,محتوای اصلی و سایر ویژگی های صفحه  را بخواند  و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.  به این ترتیب موتورها از این ترفند استفاده میکنند و موضوعات مرتبط با هر صفحه  را تعیین  میکنند.وقتی که موتور جستجو,صفحه را درک کرده و  آن را به شاخص ها اضافه کرد متن را  به یک سیگنال خارجی تبدیل میکند که سطح اعتبار صفحه را برای هر کدام از موضوعات ,مورد ارزیابی قرار میدهد.

یکی از خلاقیت هایی که گوگل  را  به یکی از موتورهای برتر جستجو تبدیل کرده  است  این است  که از تحلیل لینک ها در وب به عنوان فاکتوری برای رده بندی استفاده کرده است.

یکی از مفاهیم اصلی که در الگوریتم گوگل نیز مورد توجه قرار گرفته است PageRank است . این سیستم برای ارزیابی صفحاتی مورد استفاده قرار میگیرد که بر اساس رده بندی لینک هایی که دریافت میکنند قرار دارند.

مقیاس های PageRank از ارزشی معادل ۱ تا بیش از یک تریلیون متغیر است. در واقع ممکن است ارزش لینکی که از یک صفحه دریافت شده است چندین برابر بیشتر از لینکی باشد که از سایر صفحات دریافت شده است.

 برای مثال فرض کنید که شما صفحه ای را در اختیار دارید و  برای فروش کتاب از آن استفاده میکنید و به این منظور دو لینک را دریافت کرده اید. که  یکی از آنها Joe’s Book Store و دیگری به آمازون مربوط میشود.

وقتی به این دو لینک توجه میکنید به سرعت متوجه میشوید که  اعتبار آمازون در این راستا بیشتر است.

 البته یکی دیگر از موضوعاتی که در این بین از اهمیت برخوردار است ارتباط موضوع است که باید به دقت بررسی شود.

منبع:searchenginejournal.com

مقالات مرتبط:مفاهیم بهینه سازی موتور جستجو

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *