سئو در سال ۲۰۱۷

سئو در سال ۲۰۱۷

در سال ۲۰۱۶,از موبایل به عنوان یک دستگاه اولیه برای دسترسی به وبسایت ها استفاده میشد.اما به عنوان یک نکته کاملا جدید تلقی نمیشد زیرا طبق گزارش گوگل در سال ۲۰۱۵ ,اغلب جست و جوهای صورت گرفته در مورد سئو از طریق موبایل صورت گرفته است .

در بسیاری از صنایع و در بسیاری از کشورها مانند بریتانیا نیز کاربران B2C در۸۵ درصد از جست و جوهای خود از دستگاههای موبایل استفاده کرده اند.

اغلب سایتها برای دسکتاپ ساخته شده اند و کارکرد آنها نیز با تغییراتی مواجه شده است. یعنی اغلب آنها برای موبایل ساخته شده اند و با کمک موبایل میتوان از آنها استفاده کرد.به هر حال در سال ۲۰۱۷ باید بیشتر هواستان را جمع کنید. در این مقاله میخواهیم به شما تضمین دهیم که چگونه میتوانید از بهینه سازی وبسایت برای کابران موبایل اطمینان حاصل کنید.

seo-in-2017-mobile-optimisation-as-a-competitive-advantage

سئو در سال ۲۰۱۷

۱٫گوگل به دنبال چه چیزی است ؟

در این مقطع زمانی ,سئو به سمت جلو در حال حرکت است و باید به دنبال بهترین ترفندها برای سئو در سال ۲۰۱۷ باشیم.بهینه سازی موبایل در ارتقاء سئو در سال ۲۰۱۷ از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا :

امروزه بیشتر مردم از موبایل بیش از کامپیوتر برای جست و جو استفاده میکنند.

اگر یک سایت برای موبایل ,مناسب نباشد احتمال اینکه کاربران ,آن سایت را ترک کنند پنج برابر افزایش میابد.

اگر بارگیری یک سایت بیش از سه دقیقه طول بکشد نیمی از کاربران ,آن سایت را ترک میکنند.

از آنجا که بیشتر مردم به جای دسکتاپ کامپیوتر از موبایل برای جست و جو استفاده میکنند تعداد بازدید از صفحات از طریق موبایل نیز بیشتر میشود.

اگر سایت شما برای موبایل مناسب است کاربران نیز کمتر به سمت صفحات دیگر متمایل میشوند.

شاخص اول موبایل :استفاده از این فلسفه حاکی از آن است که بیشترجست و جوها بر روی موبایل انجام میشوند تا دسکتاپ.البته در حال حاضر,رتبه بندی براساس ورژن دسکتاپ سایت قرار دارد .البته محتوا و لینک سایت موبایل به همراه سرعت و تجربه کابر به عنوان محرک های اصلی قابلیت مشاهده در موتورهای جست و جو تلقی میشوند.بنابراین باید به کسانی که میخواهنددر سال ۲۰۱۷ از یک سئوی مناسب برخوردار باشند باید مژه دهیم که بهینه سازی سایت برای موبایل به عنوان یک مزیت رقابتی محسوب میشود.

روش های مناسب برای موبایل : اولین کانون توجه ما در دستیابی به این مزیت ,باید نحوه ارائه محتوای مناسب برای موبایل باشد.سه عامل موثر در این بین عبارتند از :

طرح پویا برای سایت

محتوای پویا

URLهای مجزا

طرح پویا برای سایت به عنوان یکی از راه حل های توصیه شده توسط گوگل تلقی میشود مگر اینکه دلیل درستی داشته باشید که این ترفند را دنبال نکنید.

۲: بهینه سازی موبایل :

گوگل از ابزارهای متعددی برای تست کارکردموبایل استفاه کرده است و از طرف دیگر ,کنسول های جست و جو نیز از یک گزارش کارکرد موبایل برخوردارند که جزئیات را به صورت صفحه به صفحه شرح میدهد.

برخی از منابع بهینه سازی سایت برای موبایل عبارتند از :

۱٫وبسایت های مناسب برای موبایل : https://developers.google.com/webmasters/mobile-sites/

۲٫تست مناسب بودن برای موبایل :https://search.google.com/search-console/mobile-friendly

۳٫گزارش کارکرد موبایل : https://support.google.com/webmasters/answer/6101188?hl=en

۳ :سرعت صفحه :

سرعت صفحه از اهمیت بالایی برخوردار است و زمانی برای موبایل ,اهمیت بیشتری میابد که کابران به دنبال پاسخ های سریع باشند.صفحه ای که در شبکه WiFi به سرعت بارگیری میشود ممکن است در شبکه داده موبایل از سرعت چندانی برخوردار نباشد.البته ۴G تواسته است این سرعت را تا حد زیادی افزایش دهد.

برخی از توصیه های صورت گرفته در اینجا برای ارتقاء تخصصی عباتند از :

حذف JavaScript و CSS مسدودکننده در بالای محتوا

فعال سازی مقایسه ها

بهینه سازی تصاویر

Minify CSS

افزایش مرورگرها

البته در این بین ,منابعی وجود دارد که بر سرعت صفحات موثرند این منابع عبارتنداز :

تست مناسب بودن برای موبایل :https://search.google.com/search-console/mobile-friendly

تست وبسایت :https://testmysite.withgoogle.com/

گوگل آنالتیک : https://support.google.com/analytics/answer/1205784?hl=en

افزایش سرعت صفحات :https://developers.google.com/speed/

صفحات AMP :https://www.ampproject.org/

منبع : searchengineland.com

مقالات مرتبط :۷ نکته در مورد سئو برای صاحبان مشاغل

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *