راهکارهای جدید سئو

راهکارهای جدید سئو

سئوی خود را به گوگل محدود نکنید

اگر دنبال معنی کلمه‌ی موتور جستجو بگردید بدون شک در تعریف آن به کلمه‌ی گوگل برخورد خواهید کرد. کلمه‌ی موتور جستجو برای بسیاری از افراد ‌معادل با گوگل است.

گوگل یکی از مبتکران اصلی جستجوی آنلاین است. بنابراین این موتور جستجو یک دروازه‌ی مهم برای هدایت کسب‌و‌کار شما به سمتی است که بتواند توسط جستجوی کاربران در اینترنت پیدا شود. با این حال گوگل تنها موتور جستجوی پرطرفدار نیست.

با محدود کردن سئوی خودتان به سمت کسب رتبه‌ی بهتر در گوگل ممکن است شانس‌ بزرگی برای رشد کسب‌و‌کار خودتان را از دست بدهید.

محلی فکر کنید

هیچ چیزی مانند اجتماعی که در آن حضور دارید و زندگی می‌کنید برای کسب‌و‌کار شما مهم نیست. اگر می‌خواهید کسب‌و‌کار کوچکتان در میان رقبا بدرخشد باید روی حضور پررنگ خودتان در محدوده‌ی محلی تمرکز کنید. سئوی محلی حرف اول را در استراتژی‌های بازاریابی برای کسب‌و‌کارهای کوچک می‌زند. موتورهای جستجوی محلی زیادی وجود دارند که می‌توانند کسب‌و‌کار شما را به افراد مشتاقی که در اطرافتان هستند معرفی کنند. ۴ روش زیر به بهبود سئوی محلی شما کمک می‌کنند.

۱- حضور خود را در Yelp پررنگ کنید

اغلب موتورهای جستجو لیست‌های Yelp را در الگوریتم‌های خود فهرست بندی می‌کنند. بنابراین داشتن یک پروفایل فعال در این سایت و استفاده از کلمات کلیدی در آن به شما کمک می‌کند که کسب‌و‌کارتان در بین رقبای موجود در بازار برجسته شود. Yelp یک وب‌سایت است که در سال ۲۰۰۴ راه‌اندازی شده است و به کاربران اجازه می‌دهد که به اطلاعات تماس، عکس‌ها و نقشه‌ی شرکت‌ها و موسساتی که در اطراف آن‌ها فعالیت می‌کنند دسترسی داشته باشند. این وب‌سایت به‌طور میانگین ۱۴۵ میلیون بازدیدکننده در ماه دارد که ۷۰ درصد آن از طریق موبایل انجام می‌شود. این نشان می‌دهد بسیاری از افراد زمانی که بیرون از منزل هستند در این وب‌سایت جستجو می‌کنند و بر اساس لیست‌های این سایت تصمیم می‌گیرند که از کجا خرید کنند.

برای اینکه بتوانید تاثیر بهتری روی کاربران بگذارید باید سعی کنید که پروفایل جذابی در این وب‌سایت داشته باشید. این کار باعث می‌شود تا مردم در مورد محصولات یا خدمات شما نقد بنویسند. فاکتور اصلی رتبه‌بندی سیستم Yelp بر اساس نقدهایی است که کاربران برای شما می‌نویسند. بنابراین ارائه‌ی خدمات خوب به مشتری‌ها و گرفتن نظرات مثبت از آن‌ها به رتبه‌بندی بهتر پروفایل شما کمک می‌کند.

یکی از استراتژی‌های موفق بازاریابی در کسب‌و‌کارهای کوچک این است که از اپلیکیشن‌های موبایل برای قدرتمندتر کردن پروفایل خود در Yelp استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال کسب‌و‌کارهای کوچک از تعیین کننده‌های محدوده‌ی جغرافیایی برای نوتیفیکیشن دادن به کاربران استفاده می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند همان لحظه‌ای که در مغازه یا فروشگاه آن‌ها حضور دارند برایشان نقد بنویسند. بهترین زمان برای درخواست از مشتری‌ها برای نوشتن نقد درست در زمانی است که از فروشگاه شما خرید کرده‌اند یا یک وعده‌ی غذایی را در رستوران شما میل کرده‌اند.

۲- در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید

شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی را در حضور آنلاین کسب‌و‌کار شما ایفا می‌کنند. طبق اعلام TechCrunch (سایت بررسی محصولات جدید اینترنتی و اخبار فناوری) روزانه ۲ میلیارد جستجو در فیسبوک انجام می‌شود. بنابراین حضور در شبکه‌های اجتماعی موضوعی است که نباید در دیجیتال مارکتینگ نادیده گرفته شود. کلید اصلی بهبود سئو در شبکه‌های اجتماعی این است که فعال باشید. فعال بودن در چند شبکه‌ی اجتماعی برای کسب‌و‌کارهای جدید چالش بزرگی است. راه‌هایی که در ادامه آورده شده است در انجام این کار به شما کمک می‌کنند.

اطلاعات مفید به اشتراک بگذارید

  • به‌روزرسانی‌های جدید محصولات
  • اخبار مرتبط با موضوعات پرطرفدار در صنعت خودتان
  • داستان موفقیت مشتری‌ها
  • اطلاعیه‌ی تخفیف‌ها
  • اطلاعات فروشگاه‌ها
  • معرفی محصولات

کانال‌های خود را محدود کنید

حفظ فعالیت‌ها اولین چیزی است که در مورد شبکه‌های اجتماعی باید به یاد داشته باشید. بنابراین اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که مشتری‌های فعلی من در کدام شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. سپس می‌توانید تمرکز خودتان را روی بهبود دادن سئو و استراتژی‌های بازاریابی در آن شبکه‌ی اجتماعی متمرکز کنید. به‌عنوان مثال اگر مشتری‌هایتان در پینترست عضو نیستند نیازی به افزایش فعالیت در این شبکه‌ی اجتماعی نیست.

با مشتری‌های خود معاشرت کنید

درگیر کردن مشتری‌ها ایده‌ای است که معمولا توسط کسب‌و‌کارهای کوچک به کار گرفته می‌شود. تنها پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی کافی نیست. شما باید فالوئرهایتان را با پست‌ها درگیر کنید. این یعنی باید به کامنت‌های آن‌ها پاسخ درست و مناسب بدهید. درواقع مطالعات نشان می‌دهد که ۶۷ درصد مشتری‌ها از یکی از شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان وسیله‌ای برای خدمات پس از فروش استفاده می‌کنند. بنابراین پاسخ‌ ندادن به کامنت‌ها می‌تواند نتیجه‌ی بسیار بدی برای شما و برندتان داشته باشد.

از یک ابزار نظارت بر شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

بعد از اینکه بهترین شبکه‌ی اجتماعی را برای فعالیت‌های خود انتخاب کردید باید فعالیت‌های خودتان را در آن مدیریت کنید. اپلیکیشن‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارند. به‌عنوان مثال Hootsuite، TweetReach، Klout و Buffer برنامه‌های خوب و رایگانی هستند که اطلاعات خوبی در مورد محتوا و میزان مشارکت مردم به شما می‌دهند. بسیاری از آن‌ها حتی اپلیکیشن موبایل نیز دارند و در پاسخ دادن کامنت‌ها به شما کمک می‌کنند. Red Mango یکی از نمونه‌های خوبی است که می‌توانید نکته‌های خوبی در مورد استفاده از شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزاری برای سئو از آن یاد بگیرید. این شرکت ۷۶ هزار دنبال‌کننده در فیسبوک و ۵۴ هزار دنبال‌کننده در توییتر دارد. تیم بازاریابی این برند از ۳ تکنیک برای بازاریابی و نشان دادن فعالیت‌های خود به مشتری‌ها استفاده می‌کند: درگیر کردن مشتری‌ها، تخفیف دادن برای محصولات و به اشتراک گذاشتن تصاویر باکیفیت.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *