1234

ترفندهای سئو در سایت های تجارت الکترونیک

سه موضوع اساسی در ترکیب بهینه سازی موتور جست و جو ی تجارت الکترونیک

مهم ترین  فصل برای فروشندگان آنلاین در راه است و به این  منظور لازم است تا در این مورد مطمئن شوید که فروشگاه آنلاین شما بهینه سازی  شده است تا به این صورت ,بهترین  نتیجه را  از آن به دست  آورید.

طبق ادعای صورت گرفته توسط Custora’s E-Commerce Pulse در ماه سپتامبر ,۲۲ درصد ازسفارشات تجارت الکترونیک  در ایالات متحده  آمریکا  از طریق  ترافیک  جست و جوی ارگانیک تحریک  شده اند.

واقعیتی که در اینجا وجود دارد این است  که هرچند بسیاری از پلتفرم های تجارت الکترونیک  ,دارای کارکردهای مرتبط  با سئو هستند اما  به  صورت پیش فرض ,بهینه سازی نشده اند.

این کارکردها به تسهیل فرآیند بهینه سازی کمک میکنند  اما لازم است  که آن  را  بر اساس ساختار سایتتان به  صورت  دستی تنظیم  کنید.ویژگی های محصول و نیازهای محتوایی نیز باید رفتار جست و  جوی کاربران  را  هدف  قرار دهند.در اینجا  به سه نکته اساسی درباره  سئو  اشاره  شده است که  در پلتفرم  تجارت الکترونیک باید  لحاظ شوند.

۱٫امکان خزیدن  را تنها برای URLهایی فراهم کنید که  میخواهید رتبه بندی  و یا شاخص گذاری کنید :

البته دراینجا دو موضوع عمده وجود دارد که باعث بروز مشکلاتی در میان خزیدن در پلتفرم های تجارت الکترونیک میشوند و عبارتند از :

۱٫تولید بیش از یک URL برای محتوای صفحه  های مشابه :  برای  مثال  ممکن است شما محصول  مشابهی داشته  باشید که در میان رده  های مختلف محصولات ,نشان داده  شده است.بنابراین  ازURLهای متعدد برای هر نمونه از صفحه تولید  شده  اجتناب میورزید .به همین دلیل  لازم است که از روش عدم  شاخص گذاری استفاده کنید .

۲٫URL های قابل جست و جو, را به صورت  پیش فرض برای هر فیلتر موجود در صفحات موجود تعیین  کنید  :

برای مثال  ممکن است درفهرست ها موجود ,بازیدکنندگان , این گزینه را در اختیار داشته  باشند که  محصولات موجود را از  طریق معیارهایی  مانند اندازه  ,رنگ و  یا قیمت از هم متمایز کنند. این امر باعث میشود تا URLهای ویژه  و  قابل خزیدن برای هر ترکیب ایجاد  شود  که  اغلب آنها نیز  محتوای مشابهی را  تولید میکنند.

یکی دیگر از دلایلی که صفحات فاقد شاخص نیز به روی خزنده ها باز میشوند این است که نقشه های سایت XML به  صورت  اتوماتیک  و توسط  خود پلتفرم  تولید میشوند که  ممکن است  همه URLهای تولید شده را نیز در بر گیرد به  جای آنکه  فقط صفحات  دارای  شاخص را  مد نظر قرار دهد.

لازم است نقشه سایت  XML در پلتفرم  های تجارت الکترونیک  به گونه ای طراحی  شود که فقط URL های اصلی  را  برای هر صفحه در نظر گیرد و یا آنهایی که میخواهیم رتبه بندی کنیم و یا کاربران میخواهند به اشتراک بگذارند. بنابراین لازم است تا این نقشه  های سایت XML نیز بروزرسانی  شوند .

 یک گزینه  دیگر نیز این است که این  فهرست های غیر قابل  شاخص گذاری  و فیلتر  شده  را  به  برچسب  غیر قابل جست و جو مجهز کنید.

۲٫ برای جلوگیری از تکرار  برخی از موارد  ,قوانین  شاخص گذاری را  بر اساس  عرضه و  تقاضا  قرار دهید

علاوه بر میزان خزیدن ,محتوا نیز یک عامل مهم دیگراست که در موضوعات سئوی تجارت الکترونیک باید مد نظر قرارگرفته شود . هر چند ممکن است ما بخواهیم  تولید محتوای تکراری را  متوقف کنیم و در هر صفحه فقط از  یک URL  قابل شاخص گذاری استفاده کنیم اما واقعیت , این است  که  ما میتوانیم  از بروز برخی  از شرایط جلوگیری کنیم  . البته برای رسیدن  به این هدف میتوانیم از یک روش دیگر نیز استفاده  کنیم و این روش  ,متمایز کردن  سطوح  مختلف است . این امر سبب میشود تا احتمال  همپوشانی میان محتوای گروههای اصلی و گروههای  فرعی نیزکاهش یابد از طرف دیگر :

۱٫میزان  خزیدن  در سطوح  مختلف رده های  فرعی و  محصولات  اصلی را ارتقا میدهد.

۲٫تجربه  بهتری را برای کاربران فراهم میکند و محتوا را به گونه ای سازماندهی میکند که  با هدف جست و جو تناسب داشته  باشد .

۳٫قوانین حذف را  برای محصولات و یا برای فرمت ها و صفحات فرود کمپین که  وجود ندارند وضع کنید تا  به این ترتیب ارزش آنها  حفظ شود.

یکی از ویژگی های خاص سایت های تجارت الکترونیک  این است که چگونه  موارد مختلف فصلی بر محتوای محصولات  تاثیر میگذارند :

اجازه دهید که ابتدا این فرآیند را با صفحات کمپین اغاز کنیم. این صفحات معمولا دارای  جهت گیری زمانی هستند و از هر  زمان به زمان دیگر تغییر داده  میشوند. مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که  به دلیل ماهیت فصلی این صفحات, ممکن است به  صورت  کامل از نظر سئو مورد تاکید قرار نگیرند البته  ممکن است ترافیک  بالایی  را نیز به دست آورند.بنابراین لازم است به درستی تصمیم بگیرید.

منبع : searchengineland.com

مقالات  مرتبط :۷ ترفندساده برای ارتقاء سئو

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *