22222222

ترفندهایی برای موفقیت سئوی سایت های تجارت الکترونیک

ترفندهایی برای موفقیت سئوی سایت های تجارت الکترونیک

دنیای تجارت  الکترونیک ,بسیار پیچیده  و بزرگ  است  و  برای آنکه از کارکرد  مناسبی برخوردار  باشد به  توجه و  دقت  ویژه ای  نیاز دارد  .من طی  ده سال  گذشته  از فرصت لازم برای مدیریت  بسیاری از  وبسایت  های تجارت الکترونیک  برخوردار بوده ام .

اگر مخاطبان  را در نظر نگیریم  باید به این  نکته توجه  کنیم که  اغلب سایت های تجارت  الکترونیک با مشکلات  مشابهی در مورد مساله بهینه سازی مواجه هستند.  این  موضوع  باعث میشود که  نتوانند  از ترافیک  قابل  توجه  و درآمد مناسبی  برخوردار شوند.معمولا این  مسائل  با  نحوه  نزدیک  شدن  سهامداران تجاری به  توسعه  پلتفرم های تجارت  الکترونیک  و استفاده از تجارب کاربران  برای بهینه سازی  موتورهای جست  و جو (سئو) ارتباط  دارند .

وقتی برندها برساخت محیط هایی برای تجارت الکترونیک  متمرکز باشند که  جذاب و کاربردی باشند اما به سئو توجه  نکنند بلافاصله  فرصت های خود را  برای جذب مشتریان  جدید از کانال های ارگانیک  از دست میدهند.

خبر خوشی که  برای شما داریم این است که با استفاده از ترفندهای زیر درزمینه  بهینه سازی تجارت الکترونیک میتوایند محیط  جدیدی را درست  کنید  که کاربردی و  جذاب است و برند شما را به  مشتریان  جدید نیز معرفی میکنیم .

e-commerce-optimization-tips-600x338

۱:توصیفات  ویژه و منحصر به  فردی را در مورد محصول ارائه دهید

اغلب برندهای تجارت الکترونیک از طریق  متخصصان داخلی, مدیریت میشوند که در زمینه  محصولات  خود از تخصص ویژه ای برخوردارند. به هر حال این افراد اطلاعات اندکی در مورد سئو  و نحوه  کارکرد آن  دارند . بدون وجود  توضیحات  مناسب ,جامع و  منحصر  به فرد  ,محصول  ما  به رتبه  مناسبی در میان  فهرست  های جست و جو دست  پیدا  نخواهد کرد .

مهم نیست  که برند محصول  شما چیست  .حداقل یک  توضیح  ۱۵۰  الی ۳۰۰  کلمه  ای را  ارئه  دهید  که  اهداف جست و جو را  برای مخطبان  هدف ,بازگویی کنند و محصولات  را  در محیطی  قرار دهند که  به بهترین  نحو  برای آنها مفید است  .

keyword-stuffing-584x400

به این ترتیب در حالیکه مخاطبان  خود را  در  یک  محیط ویژه  قرار میدهید  به  صورت مستقیم با آنها صحبت کنید

۲٫محصول  را بررسی کنید

قرار دادن بررسی هایی در مورد محصول  ,روشی عالی  برای قرار دادادن  محتوا در صفحات  محصول  شما است  .آمازون  به خوبی از این  روش استفاده  کرده است . به این ترتیب محصولات محبوب آنها  از هزاران  بررسی برخوردار خواهند بود و  این  امر سبب میشودتا  اطلاعات  فراوانی در اختیار  مشتریان آنها قرار گیرد .

۳٫تلاش کنید تا جست و جوهای مرتبط را نیز بهینه سازی کنید

ممکن است تیم  بازازیابی  داخلی شما مایل باشد تا  از روش های خلاقانه ای برای نماد محصولات  شما استفاده  کند اما اگر مشتریان  شما  , این  نماد را نمیفهمند تلاش های آنهانیز بی اثر خواهد بود.بهینه  سازی محصولات از  طریق  نام , این  امکان  را  برای موتورهای جست و  جو فراهم میکند تا تشخیص دهند که شما چه محصولاتی را در اختیار دارید و  این  محصولات  با  چه  هدفی  ساخته  شده  اند.در اینجا بهینه  سازی  محصول از نظر جزئیات ثانویه  مانند رنگ  و اندازه  در رده  دوم قرار میگیرد  .

screen-shot-2016-10-27-at-11-15-09-pm-600x288

۴٫همه  کلیدواژه ها را در صفحه محصول  قرار ندهید

چپاندن توضیحات مفصل در مورد محصول به جای استفاده از محتوای هوشمند, این امکان را برای شما فراهم  نمیکند تا بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید. به جای استفاده  از نام محصول در تمام  توضیحات ,اطلاعاتی را در اختیار مشتری قرار دهید  که به  مشتریان  شما  کمک  کنند و ارزش خدمات شما را توصیف کنند.

۵٫ از متن alt در تمام تصویر استفاده کنید

با  توجه  به  تعداد بسیار زیاد تصاویری که  در سایت  های  تجاری مورد استفاده  قرا میگیرند لازم است که در هرکدام ازآنها از یک متن  مرتبط alt استفاده  شود

۶٫از  عناوین  خاص و  منحصر به  فرد استفاده  کنید

برچسب های عنوان, این امکان را برای موتورهای جست و جو فراهم میکنند تا محتوای صفحات  ویژه را درک  کنند.

۷٫همه صفحات  فیلتر شده را نیز نشان دهید

این امر  به ویژه زمانی از اهمیت برخوردار است  که  میخواهید یک محتوای تکراری را از سایت  تجارت الکترونیک حذف کنید  و حجم  صفحات  ویژه را به حداکثر مقدار ممکن افزایش دهید. اگر کاربران قادر باشند تا فیلترهای متعدی را برای یک نوع ویژه از محصولات انتخاب کنند و این فیلترها نیز در کد منبع html صفحه محصول شما قرار ندارند گوگل و سایر موتورهای جست و جو قادر نخواهند بود تا تفاوت میان صفحه فیلتر شده و فهرست اصلی را درک کنند .
۸٫URLs
به جای استفاه از تعداد و آی دی های هر دسته در URL ,سعی کنید از نام یا دسته واقعی محصولات استفاده کنید که مخاطبان شما بتوانند به راحتی آنها را درک کنند .
۹٫ از محتوای با معنا استفاه کنید
همانند توضیحات ارئه شده در مورد محصول , باید در تمام صفحات شما از محتوای کافی استفاده شود به این منظور از یک توضیح ۴۵۰ الی ۵۰۰ کلمه ای استفاده کنید .
۱۰٫ از کارکرد به اشتراک گذاری اجتماعی مطالب استفاده کنید

west17_800x250_signage مشارکت کاربر که از مشارکت اجتماعی مشتق شده است تاثیر مستقیمی را بر رتبه بندی ارکانیگ بر جای میگذارد البته این امر در مورد سیگنال های واقعی که به موتورهای جست و جوی شما ارسال میشوند نیز صدق میکند .به این منظور از پلتفرم های محبوبی مانند فیسبوک ,توئیتر و لینکداین و گوگل پلاس و یا اینستاگرام استفاده کنید
۱۱٫ سایت مپ های مناسب XML را ایجاد کنید
۱۲ محتوای داخلی متن را توسعه دهید و از لینک های داخلی نیز استفاده کنید
۱۳٫ هر جا که احساس کردید نیاز است ازروش ری دایرکت استفاده کنید
این عامل به عنوان یکی از مهمترین عواملی تلقی میشود که در هنگام تلاش برای به حداکثر رساندن موفقیت تجاری باید به آن توجه شود .
۱۴٫سرعت صفحه از اهمیت بسیار بالایی برخودار است
بسته به نحوه کدگذاری سایت شما ,صفحه ای که شامل عناصر فراوانی است ماننند عکس یا تبلیغات ,زمان بارگذاری سایت شما را افزایش میدهد .
به این منظور میتوانید از ابزار PageSpeed Insights استفاده کنید
۱۵٫Schema دوست شماست
Schema.org ,مجموعه ای از واژه های ساختاری را در اختیار شما قرار میدهد که گوگل و سایر موتورهای جست و جو از آنها استفاده میکنند تا اطلاعات بیشتری را در مورد یک موضوع خاص در اختیار کاربران آنلاین خود قرار دهند .
۱۶٫ از محتوای فردی یا محتوایی را که خودتان ایجاد کرده اید نیز میتوانید برای اضافه کردن مطالب به این صفحه استفاده کنید

منبع :searchengineland.com

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *