تاثیر بک لینک ها بر رتبه بندی

تاثیر بک لینک ها بر رتبه بندی

بهینه سازی موتور جست و جو به عنوان یک عامل بسیار پیچیده  تلقی میشود  که کشف بسیاری از نکات در رابطه  با آن دشوار  است.  سر نخ های به دست آمد در مطالعات صورت گرفته  بر روی عوامل موثر در رنکینگ نیز تا حدی توانسته است مسیر ما را روشن  کند.

سرچ متریک ,یک شرکت تحقیقاتی بازاریابی است  که به صورت سالیانه  فهرستی از موارد  موثر در رنکینگ گوگل  را منتشر میکند. از میان  این عوامل میتوانیم به  ارتباط محتوا و هدف کاربر ,سیگنا های کاربر از مجموعه محصولات خود گوگل , عوامل ساختاری و تخصصی و بکلینک ها  اشاره کنیم.  اما نکته جالبی که در اینجا وجود دارد این است که  برخی از نتایجی که  در این زمینه  به دست آمده اند میتوانند همه شما  را شگفت زده کند.

برای مثال در حالیکه کمیت و کیفیت لینک های برگرفته از صفحات سایت شما  هنوز هم از اهمیت برخوردار است سرچ  متریک به این نتیجه  رسیده است که  این عامل همانند گذشته  به عنوان  مهمترین  عامل تلقی نمیشود. بسته به واژه جست و جویی که کاربر وارد میکندبالاترین  نتایج جست و جو نیز ممکن است تعداد زیادی لینک نداشته  باشند.

images

تاثیر بک لینک ها بر رتبه بندی

 در واقع  سرچ متریک ,  این افت در اهمیت بک لینک  ها  را  به  افزایش کاربرد موبایل و به اشتراک گذاری مطالب در رسانه های اجتماعی و   استفاده از اپلیکیشن ها در موبایل نسبت داده است که  با رفتار لینک دهی که قبلا یک مقیاس ارزشی در رنکینگ دسکاپ بود کاملا متفاوت است .

در ادامه آمده است بک لینک ها  تنها به عنوان قسمتی از این الگوریتم تلقی میشوند و به عنوان تنها نیروی محرک تلقی میشوند که  صفحات وب را  به بالای رنکینگ  گوگل انتقال میدهند.

ارتباط و محتوا  :

یکی  ار مهمترین موضوعاتی که  باید مورد توجه قرار گیرد  ارتباط محتوا و هدف کاربر  است .  بر اساس کلیدواژه ای که فرد جست و جو کننده در قسم جست  و  جو تایپ میکند  و  شخصی سازی که  برای جست و جو کننده های فردی اجرا میشود  ممکن است گوگل هدف جست و جوی کلیدواژه ها ر ا به  صورت متفاوتی تلقی کند بنابراین نتیایج جست و  جو نیز متفاوت خواهد بود.

گوگل طی سالهای متمادی اعلام کره  است  که  سئو  باید کمتر بر کلیدواژه ها و بیشتر بر ارتباط محتوا  و ارزش آن برای کاربران متمرکز باشد.

منابع متعدد داده ها  :

سرچ متریک به مجموعه محصولات گوگل  به عنوان فیدرهایی برای نتایج  رنکینگ اشاره کرده  است و  به  توانایی گوگل  برای انتقال سیگنال داده های هدف  از محصولات  مختلف مانند مرورگرهای کروم  ,گوگل آنالتیک و سیستم  عامل اندروید  در گوشی های همراه  و تبلت ها اشاره کرده  است  . با تجزیه  و تحلیل داده ها تعامل افراد با محتواهای مختلف در میان محصولات مختلف گوگل , موتورهای جست و جو میتوانند نتایج  دقیقی را  در مورد رضایت کاربران به دست آورند. البته در رابطه با این موضوع  که آیا نتایج جست و جو میتوانند رضایت کاربر را  جلب کند یا خیر  .

سایر  عوامل تاثیر گذار در این بین عبارتند از :

تاثیر برندها بر این  روند :

URLهایی که از بالاترین ارتباط محتوایی برخوردارند در موقعت های ۳-  ۶  قرار دارند دلیل این امر نیز آن است که  گوگل  , این برندهای شناخته شده  را تشخیص داده است که البته ممکن است همیشه به عنوان عوامل موثر در بالاترین رنکینگ  تلقی نمیشوندو صرفا بر اساس شناسایی برند و  یا اولویت ها  تشخیص داده میشوند.

قوانین موبایل :

تقریبا تمام  ۱۰۰ حوزه  برتر رنکینگ از راه حل موبایل استفاده کرده اند و در ۷۸ درصد دیگر نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده  است .

قوانین HTTPS :

  تقریبا در نیمی از ۱۰ صفحه برتر وب از رمزگذاری HTTPS استفاده شده است البته این امر بیشتر به عنوان یک نتیجه  مهم برای  سایت های تجاری تلقی میشود.

نسبت بالای کلیک ها  :

صفحاتی که موقعیت های ۱-۳ را اشغال کرده اند دارای نسبت کلیک بالای ۳۶ درصد هستند. ۴۴ درصد دیگر نیز در  موقعیت یک قرار میگرند و  ۳۴ درصد در موقعیت ۲ و  ۳۰ درصد  نیز در موقیع  ۳ قرار میگیرند

کلیدواژه ها همیشه در برچسب های عنوان قرار نمیگیرند: در سال ۲۰۱۶ , تنها ۵۳ درصد از  URL20  برتر از کلیدواژه ها در عنوان خود استفاده میکنند. این امر در تجارت نیز ظاهرا به ۴۳ درصد کاهش پیدا کرده  است.

منبع : practicalecommerce.com

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *