بهترین محتوا برای بازدیدکنندگان سایت

چگونه بازدیدکنندگان وبسایت را به سمت بهترین محتوا هدایت کنیم؟

بسیاری از مالکان وبسایت ها بر استراتژی ساخت بک لینک متمرکز شده اند اما نتوانسته اند استراتزی لینک داخلی را ایجاد کنند.لینک ها به روش های مختلف به ارزش و کیفیت وبسایت شما می افزایند. به این ترتیب که  :

به بازدیدکنندگان کمک میکنند تا تا به جاهایی بیش از منوی اصلی سر بزنند

امکان به اشتراک گذاری محتوای مفید و مرتبط را فراهم میکنند

مسیرهایی را برای روبات ها یا خزنده ها فراهم میکنند تا بتوانند مطالب شما را به آسانی پیدا کنند.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که هر چه قدر که موتورهای جست و جو و انسان ها بتوانند به شیوه ساده تری در سایت شما گردش کنند در نتایج جست و جو نیز از رتبه بهتری برخودار خواهد شد.

لینک های داخلی :مسیری برای محتوای سایت

لینک های داخلی ,مسیری را برای محتوای سایت فراهم میکنند.این لینک ها مانند مسیری از میان جنگل ,بازدیدکنندگان سایت و موتورهای جست و جو را به سمت یک هدف هدایت میکنند.

در حالیکه ما تصور میکنیم بسیاری از بازدیدکنندگان سایت از صفحه خانگی وارد آن شده اند اما در واقع ممکن است آنجا از هر جایی وارد سایت شما شوند.

فراهم کردن لینک هایی از این صفحات,به محل هایی از وبسایت شما ,روشی ساده را برای بازدیدکنندگان فراهم میکند تا در میان انبوهی از صفحات گردش کنند.لینکها ممکن است اطلاعات بیشتری را در مورد محصول به اشتراک بگذارند و یا شما را به سمت تحلیل های دقیق تر در یک وبلاگ هدایت کنند.

سئو و لینک های داخلی

لینک های داخلی به روبات های جست و جو کمک میکنند تا محتوا را پیدا و نمایه کنند. در واقع لینک های داخلی ,شرایطی را فراهم میکنند تا روبات های جست و جو کننده در میان URLهای داخلی سایت شما گردش کنند.وقتی که این روبات ها توانستند محتوا را پیدا کنندمیتوانند آن را به پایگاه داده ها اضافه کنند که برای تناسب صفحات با عبارت هایی به کار میرود که جست و جو میشوند.

نکته هایی در مورد لینک سازی

برای آنکه از تلاش های خود در راستای لینک سازی به بهترین نحو بهره ببرید از برخی از اصول ذکر شده در قسمت پایین پیروی کنید:

از ابزارهای رایگانی مانند  Open Site Explorer استفاده کنید تا ساختار لینک کنونی سایت را درک کنید

حداقل از یک لینک مرتبط در هر پست در وبلاگ خود استفاده کنید.

لینک ها را از متن های مرتبط بگیرید.متن هایی که از کلیدواژه های مناسب و فراوان برخوردار باشند میتوانند در این راستا به شما کمک کنند.

در مورد لینک های Flash, JavaScript یا سایر پلاگین ها نگران نباشید زیرا عنکبوت ها نمیتوانند آنها را بخوانند.

 از رنگ مناسب و استاندارد لینک گذاری استفاده کنید تا هیچ ابهامی در این مورد ایجاد نشود.در اغلب وبسایت ها از رنگ آبی برای هایپرلینک ها استفاده میشود .اگر هم از رنگ دیگر استفاده میکنید آن را به صورت مکرر به کار ببرید تا خوانندگان نیز آن را تشخیص دهند.

ابتدا لینک های خود را برای خوانندگان انسانی وسپس برای موتورهای جست و جو ,طبیعی کنید.

لینک ها را فقط با هدف لینک سازی داخلی اضافه نکنید.

منبع : entrepreneur.com

مقالات مرتبط : ۵ اشتباه رایج در مورد سئو

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *