استفاده از ویژگی مرورگرها برای ارزیابی سئو

استفاده از ویژگی های مرورگرها برای ارزیابی سئو

اگر چه بسیاری از ما از نرم افزاهای متعدد سئو استفاده میکنیم که فعالیت های روزمره ما را تسهیل میکنند اما برخی از ابزاهای رایگان نیز برای سئو  وجود دارند که میتوانند در این زمینه به ما کمک کنند مانند DevTools گوگل.

در بیشتر موارد نیز استفاده از آن به راحتی صورت میگیرد. از این ابزاها که در گوگل کروم  وجود دارند میتوانید برای ارزیابی ابعاد مهم و انتقادی سئو در هر صفحه استفاده کنید.استفاده از DevTools بسیار ساده است.به این منظور کافی است تا این صفحه ار گوگل کروم را مورد ارزیابی قرار دهید و DevTools را باز کنید.کافی است از منوی گوگل کروم,More Tools > Developer Tools را انتخاب کنید و مراحل زیر را سپری کنید :

۱:عناصر اصلی محتوایی صفحه را چک کنید که JavaScript را نیز در بر میگیرد:

گوگل در حال حاضر قادر است در محتوایی که بر اساس JavaScript قرار دارد گردش کند و آن را نمایه گذاری کند.اما همیشه این کار را به صورت بی عیب و نقص انجام نمیدهد.بنابراین لازم است تا عناصر اصلی محتوایی صفحه شما را نه تنها از طریق کد منبع  HTML بلکه از طریق DOM مورد بررسی قرار دهد.

۲:محتوای پنهان CSS را نگاه کنید

گوگل,محتوایی که شامل کد منبع  HTML است اما  به صورت پیش فرض در منو,پنهان سازی شده است را به حساب نمی آورد.یکی از رایج ترین روش ها برای پنهان کردن یک متن, این است که از CSS به همراه ویژگی های “display:none یا “visibility:hidden” استفاده کنید.بنابراین لازم است به بررسی این مساله بپردازید که آیا اطلاعات مهمی در صفحات سایت شما وجود دارد که ممکن است به این دلیل پنهان شده باشد.

۳:توضیحات ALT تصاویر را چک کنید

علاوه بر  عناصر اصلی محتوای متن میتوانید توضیحات ALT تصویر را نیز در پنل “Elements”ارزیابی کنید.به این ترتیب بر روی آن عکس,کلیک راست کنید و Inspect, را انتخاب کنید.

۴: ساختارهای بدون شاخص بندی و پیکربندی را در صفحات و منابع چک کنید

ما از Chrome’s DevTools برای ارزیابی پیکربندی تخصصی صفحات استفاده میکنیم. برای مثال,روبات های متا و ساختار برچسب ها را ارزیابی کنید .

۵ :وضعیت HTTP را در پیکربندی تیتر ,بررسی کنید

وقتی که با استفاده از پنل “Network” پیکربندی تیتر یا منابع صفحات را چک میکنید میتوانید وضعیت HTTP آنها را نیز چک کنید

۶: مطمئن شوید که از بهینه سازی شبکه موبایل برخوردار شده اید

۷:  زمان بارگیری صفحه را ارزیابی کنید و سرعت را تشخیص دهید

۸: در هنگام انتقال HTTPS به دنبال منابع غیر مطمئن باشید

۹: اعتبار AMP را مورد  ارزیابی و تایید قرار دهید

منبع  :searchengineland.com

مقالات مرتبط :سئو، دلیل اصلی هک سایت ها

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *