آنالیز بک لینک های رقبا

آنالیز بک لینک های رقبا

آنالیز بک لینک ها به عنوان یکی از مولفه های مهم در استراتژی های سئو تلقی می شوند. در حالیکه داشتن لینک هایی از منابع مختلف ,یک رویکرد مطلوب است,بهتر است تعداد زیادی از این لینک ها از سایت هایی گرفته شده باشند که در حوزه صنعت شما مشغول فعالیت هستند.

  البته سایت هایی که  مورد اعتماد گوگل هستند و سایت های حقیقی و معتبر به سایت شما لینک دهند زیرا شما اطلاعاتی واقعی و ارزشمند را در اختیار دارید که آنها میتوانند در اختیار خوانندگانشان قرار دهند.

وقتی که شما بک لینک های رقیب را پیدا کنید ممکن است فرصت هایی را برای سایت خود نیز پیدا کنید .زیرا رقبای شما نیز در همین صنعت مشغول به فعالیت هستند و  مخاطبان مشابهی را هدف قرار داده اند و احتمالا محتوایی درباره موضوعات مشابه را فراهم میکنند. در اینجا به چند روش برای یافتن بک لینک های سایت رقیب اشاره میکنیم که عبارتند از :

images (1)

روش هایی برای یافتن بک لینک های سایت های رقیب

۱:پست های منبع که باید مورد استفاده قرار گیرند را پیدا کنید

یکی از روش هایی که میتوانید از ابزار چک کننده بک لینک های رقبا  استفاده کنید این است که فرصت های بک لینک را در صفحات منابع پیدا کنید که شرکت شما تا کنون از آنها استفاده نکرده است .

پس از اینکه ابزار تحلیل بک لینک های رقیب را راه اندای کردید در انتها نیز میتوانید شاهد “Show keyword gaps for”  باشید و سایت خود را در این لیست مشاهده کنید .

سایت هایی را برای گذاشتن پست مهمان پیدا کنید

یافتن سایت های مرتبط برای پست های مهمان ,یک رویکرد مهم است اما شما با استفاده از ماتریکس بک لینک های رقیب میتوانید مشاهده کنید که  کدام سایت ها به رقبای شما لینک میدهند و چه نوع  مقاله هایی ,ترافیک را به سمت رقبای شما هدایت میکنند.

سعی کنید که در فهرست دایرکتوری های محلی قرار گیرید

 این رویکرد به کاربران کمک میکند تا شما را پیدا  کنند و البته به سئوی داخلی یا محلی شما نیز  کمک میکند بنابراین فرقی نمیکند که یک داد و ستد محلی دارید یا ملی ,میتوانید از ابزار چک کننده بک لینک برای یافتن بک لینک های رقیب استفاده کنید .

ایده های محتوایی جدید را شناسایی کنید

شما با استفاده از ابزار چک کننده بک لینک های رقیب میتوانید مطالب بیشتری را در مورد استراتژی های محتوایی رقیب یاد بگیرید .

نویسندگان متخصص را پیدا کنید

یافتن مقاله هایی که  در سایت های بزرگ به رقبای شما لینک میدهند این امکان را برای شما فراهم میکند تا موضوعات خاصی را  تحت پوشش قرار دهید که ایده های مناسبی نیز در آنها وجود دارد  .

سعی کنید ترافیک را به سمت خود هدایت کنید

برای رسیدن  به این هدف میتوانید از برنامه  Affiliates استفاده کنید که این امکان را برای شرکت فراهم میکند تا بازدیدها را دنبال کند و در واقع این یکی از روش هایی است که شرکت ها  میتوانند با کمک آن ,ترافیک را به سمت سایت شما هدایت کنند.

منبع :blog.alexa.com

مقالات مرتبط :موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *